W związku z pojawiającymi się pytaniami mieszkańców w sprawie potencjalnych przejść przez tory pomiędzy Podolanami a Strzeszynem dla pieszych i rowerzystów, zebrane zostały wszystkie informacje w tym artykule.
5 marca 2025 na zaproszenie Biura Koordynacji Projektów i Rewitalizacji Miasta Poznania i PKP PLK S.A. wzięliśmy udział w spotkaniu w sprawie przejść pieszo-rowerowych przez linie kolejową 354 pomiędzy Podolanami i Strzeszynem. Wynika to z prac prowadzonych przez PKP PLK S.A. nad opracowaniem dokumentacji projektowej wraz z pełnieniem nadzoru autorskiego w ramach projektu pn.: „Dokumentacja projektowa dla Poznańskiego Węzła Kolejowego” i w związku z postulatami mieszkańców w sprawie realizacji „dzikich” przejść pieszo-rowerowych łączących Podolany ze Strzeszynem na linii kolejowej nr 354. Notatkę ze spotkania można pobrać tutaj. Zaproponowane zostały przez PKP lokalizacje na usankcjonowanie nielegalnych przejść:
pomiędzy ul. Morszyńską, a ul. K. Wierzyńskiego
pomiędzy ul. Kosowską, a aleją E. Stachury
pomiędzy ul. Polanicką, a ul. Juwenalisa
pomiędzy ul. Wergiliusza, a ul. Rabczańską.
W dniu 4 lipca 2025, na zaproszenie prezydenta Mariusza Wiśniewskiego, odbyło się spotkanie przedstawicieli Osiedla Podolany i Strzeszyn z Biurem Koordynacji Projektów i Rewitalizacji Miasta. Wspólnie ustalono, iż ze względów bezpieczeństwa warto wykonać przejścia pieszo-rowerowe przez tory na linii 354, m.in. ze względu na wypadki śmiertelne na tych przejściach oraz przechodzące na „dziko” dzieci. Oba Osiedla zobowiązały się dołożyć ze swojego budżetu po 25 tys. zł na „wykonanie dokumentacji projektowej dla Poznańskiego Węzła Kolejowego na obszarze Osiedla”, pozostałe środki będą pochodziły z budżetu Miasta.
20 lipca Osiedle Podolany podjęło uchwałę przekazująca środki na ww. cel. Osiedle Strzeszyn również podjęło podobną uchwałę.
W związku z obawami mieszkańców ul. Rabczańskiej, przekazanymi przez zarządcę Wspólnoty, w dniu 16 września 2025 Rada Osiedla Podolany podjęła uchwałę (treść uchwały można pobrać tutaj), w której wskazała priorytetyrealizacji przejść:
a) Druskienicka przy planowanym przystanku,
b) Kosowska,
c) Rabczańska i Morszyńska – tutaj z zastrzeżeniem, że wnosi się o zastosowanie sygnalizacji, która nie będzie uciążliwa dla mieszkańców pobliskich domów.
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.